ledig dag!


hejsan !
yapp, idag är vi lediga, och det är skönt som tusan! fast dock fick jag gå uppp vid 8 för att åka till läkaren. men sen hem och vara där själv så jag tog och bakade lite glutenfritt. scones, frallor och en sockerkaka med lite eget recept och det blev MUMS! nu resten av dagen vet jag inte vad jag ska göra. ta det lugnt :)

just det ! jag gjorde en egen broccoli soppa också!

Du behöver:


Lite purjolök eller en vitlöksklyfta
en morot
150 g broccoli
två potatisar
buljong
5 dl vatten
1 msk matfett
1 dl cremefraiche


Gör såhär:

1. Skär potatisen, vitlöken/purjolök och morot till lagom bitar.
2. Fräs bitarna i matfettet i ung 2 min
3. Tillsätt vattnet och buljontärningen
4. låt koka upp
5. skär broccolin i bitar
6. häll i broccolin och låt stå på medelvärme i ca. 10 min
7. häll i cremefraichen och rör om
8. tillsätt eventuellt salt

KLART, BUSENKELT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0