so unnecessary

varje gång man går upp på morgonen tänker nog de flesta,
vad ska jag ha på mig?
hur ska jag se ut idag?
vad tycker andra om detta?
är jag ful om jag klär mig såhär?
kommer folk titta konstigt på mig?

jag fattar egentligen inte varför världen har blivit såhär.
okej, jag känner själv att jag inte kan ta på mig exakt vad som helst när jag tex ska till skolan.
men jag orkar inte bry mig om vad jag tror att andra kommer att tycka.
det är väl insidan som räknas, är det inte det?
Det finns folk som är så bortskämda som har så lätt att bara kunna titta ner på folk och tro att dom själva är snyggast och bäst i hela världen.
Folk som lägger upp (horiga) bilder på sig själv vill ju bara ha uppmärksamhet och har så bra självförtroende så dom måste visa alla hur (snygg) den är. och hur alla ska se ut för att passa för den personen. Men så är dom så fake och snackar bara massa dåligt om andra.
vi föddes alla olika för att vi skulle vara olika, varför ska man då vara som alla andra för att passa in?
Jag vill inte bry mig mer. jag struntar i vad folk tycker och tänker.
jag tar på mig och ser ut exakt som jag vill och trivs i, sen skiter jag fullständigt i vad andra har på sig.
Finns så många människor som måste köpa allt nytt och dyrt för att ligga på topp.
men för att ligga på min topp räcker det att ha en underbar insida.



tänk på de.

Kommentarer
Postat av: Stolt storasyster

Gud vilket bra inlägg, Lisa! Jag sitter här och gråter faktiskt, för det var precis vad jag behövde. Du har alldeles rätt och jag är så glad för att du har insett att det faktiskt är insidan som räknas. Önskar att jag var och är lika smart som du! Men jag har lite att jobba på först.



Saknar dig gullet <3 Älskar dig!

2011-08-31 @ 23:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0